Ma vettem egy rakás rossz képregényt úgy hogy ne érezzem teljesen kidobott pénznek írok róluk egy kicsit.

Before Watchmen - Először is a véleményem az egész Before Watchmenről, magáról a koncepcióról és nem a megoldásról, mert még csak két sorozatba kezdtem beleolvasni. Én nem vagyok azok között, akik eleve utálják ezt a képregényt, mert "megerőszakolja" Alan Moore világát. A Watchmen sose volt a kedvencem, jó képregénynek tartom, nagyon jónak, de nem az én világom. Ez nem azt jelenti, hogy nem szeretem, hanem, hogy nem vagyok akkora fan, hogy Zack Snyder filmkópiákat égessek egész nap. A képregény egy üzlet, a film után elkerülhetetlen volt folytatni valahogy a Watchment (bár meglepő, hogy ennyivel utána), hiszen profit, de ez még nem jelenti azt, hogy rossz lesz, az univerzum adott és a karakterek olyan érdekesek, hogy szinte a személyiségük írja a történetet. Szerencsére a Before Wacthmenhez nagyon szép kis alkotógárdát hoztak létre, ezt nem lehet vitatni.

Azonban...

 

A Before Watchmen talán a legidiótább ötlet, amit kezdhettek ezzel a világgal. Ugyanis maga a Watchmen a Before Watchmen, ezzel azt értem, hogy a Watchmenben egy egész generációval visszamenőleg elmesélik mindenki eredettörténetét rövidebben vagy hosszabban. És nem hiszem, hogy ebből bármi érdekeset ki lehetne hozni, és ha mégis akkor is értelmetlen, mert akármennyit is mondott el a Watchmen egyes karakterek eredetéről, teljes mértékben ismertük őket. 
És akkor most kérdeznétek, hogy: de akkor mit lehetne kezdeni a sorozattal. Nos, én két féle megoldáshoz nyúltam volna: 

1, Dr. Manhattan útja a galaxisban a Watchmenben történt események után. Nagyon érdekes lehetett volna hiszen a karakter hatalmasat tanult és fejlődött a Watchmen végén.

2, A világ a "Doomsday" után. Kiderülhetne, hogy ki okozta ezt az egészet, lehetne belőle egy nagy balhé. stb...

Ennyit erről, most meg amiket olvastam:

Before Watchmen - Nite Owl 1-2

Straczynski miatt vettem meg egyáltalán a kötetet, akit nagyon bírok íróként és nem is hibáztatom, hogy nem lett valami jó, mert ezzel a koncepcióval én se tudtam volna semmit kezdeni. Először is, hogy érdekesebb legyen (eredeti? kinek kell az?) ilyen erőltetett sötét eredettörténetet adtak neki, aki eddig az egyetlen volt a Watchmenben, aki megúszta az erőltetett sötét dolgokat. Az apja verte az anyját klisé fájdalmasan unalmas és nem is kezd vele semmi mást az író, csak ennyi. Hátha nem volt eddig elég sötét neked a világ. Mindenki ver, meg megerőszakol meg megdug mindenkit ebben a világban, senki sem úszhatja meg. Ezen kívül semmi olyan, ami újat mutatna nem történik. Megmutatom egy párbeszéddel, hogyan zajlik, hogy Rorschach és Éji bagoly társak lesznek.

Rorschach- A társad akarok lenni.
Éji Bagoly- Oké.

És ez a legizgalmasabb történés az egész két részben. A második rész 
végén bevezettek egy új karaktert, ami talán hoz valami új színt az egészbe, de nem hiszem, hogy megveszem a harmadik kötetet.

Ami még nagyon kikészített, hogy a rajzoló baromira nem olvasta el a Watchment, mert mikor találkoznak Dr. Manhattannel, az a háttérben vigyorog meg mindenféle pofákat vág. Olyan expresszív volt, mint a Morning Cartoon Watchmenben. ( https://www.youtube.com/watch?v=YDDHHrt6l4w) 

Before Watchmen - Ozymandias

Ez nagyon rövid lesz. Az egész képregény olyan, mint egy művészfilm a rajztól kezdve a történet érdekes kibontakozásán át. Azonban ezen kívül még ez sem nyújtott semmi érdekeset, mégis szép felvezetés volt, ennek megveszem a második részét.

Szerző: mOOnLight  2012.08.03. 20:58 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onemoonlight.blog.hu/api/trackback/id/tr584694713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása